vrijdag 1 juni 2012

Chantal Janzen vindt Rachel Hazes 'heel erg leuk'


Chantal Janzen vindt Rachel Hazes 'heel erg leuk'

Chantal Janzen vindt dat ze voor haar rol in de musical over André Hazes de echte Rachel Hazes goed heeft leren kennen. "Anders dan de buitenwereld haar ziet", zegt ze tegen NU.nl.

Janzen speelt in de musical Hij gelooft in Mij de rol van Rachel Hazes. Het verhaal beslaat de laatste twintig jaar van de volkszanger die in 2004 het leven liet en richt zich vooral op de relatie tussen Rachel en André.

De weduwe van Hazes begon op 20-jarige leeftijd een relatie met de toen 40-jarige Hazes. Daardoor wordt ze door de buitenwereld soms gezien als een op geld beluste vrouw die niet altijd even sympathiek overkomt, een imago dat ze ook na de dood van Hazes opgeplakt heeft gekregen.

"Ik heb daar nooit echt een mening over gevormd", reageert Janzen als ze hiermee wordt geconfronteerd. "Ik weet nu dat ik haar heel erg leuk vind. Ik heb het idee dat wij haar anders hebben gezien dan de buitenwereld."

Voor haar rol heeft Janzen het karakter dat ze speelt juist goed leren kennen. "Wij hebben haar gewoon in een café gezien, kletsen over André en dan zie je gewoon een heel verliefd iemand. Iemand die veel van die André hield en niet alleen wat er omheen hing."

De 33-jarige musical actrice Chantal Janzen speelt voor het eerst iemand die net als zij een bekend persoon is, waarvan het persoonlijke leven soms ook op straat ligt. Daar heeft de actrice echter geen moeite mee. "Ik ben zelf sowieso al niet bezig met het feit dat je bekend bent."

Haar tegenspeler Martijn Fischer, die de rol van André Hazes heeft, merkt ook niet dat Janzen moeite heeft om een ander bekend persoon te spelen. "Ze neemt als actrice veel mee wie ze is, maar niet dat ze bekend is."

De nabestaanden van André Hazes hebben de goedkeuring voor de musical gegeven en dat maakt het voor de acteurs makkelijk. "Ze zijn heel aanmoedigend tegenover ons", zegt de 44-jarige Fischer. "Ik heb van Rachel meteen een boek en dvd gekregen om te bestuderen."

Ook Cees Geel, in de musical Hazes’ beste vriend en producer Tim Griek, merkt dat de familie juist erg enthousiast is. "Ze zijn ontroerd op de manier waarop er gespeeld wordt. En wat ik bijzonder vond is dat ze de vervelende kanten tonen van zowel André als Rachel. Dat maak je niet veel mee."

Hij Gelooft In Mij met Chantal Janzen gaat in november in première in het Delamar Theater in Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten