zaterdag 18 december 2010

Chantal Janzen vol lof over Theo Maassen in film Het Geheim


Chantal Janzen is vanaf 1 december te zien in de bioscoopfilm Het Geheim. De actrice speelt de echtgenote van de verstrooide goochelaar Koos Tikker, gespeeld door Theo Maassen. Janzen is erg te spreken over haar tegenspeler. ''Hij is een van de liefste mannen die ik ken.''

Chantal Janzen draait momenteel veel uren op het podium in de musical Petticoat, die speciaal voor haar is geschreven. In de periode voorafgaand aan Petticoat had de succesvolle actrice de tijd om Het Geheim op te nemen.

Daarin voert ze als moeder van het gezin Tikker een constante strijd met haar echtgenoot (Theo Maassen), die zich door iemand wijs laat maken dat er een goede goochelaar in hem schuilt.

‘’Het was de eerste keer dat ik met hem samenwerkte,’’ blikt Janzen terug. ‘’Ik vond het wel spannend. Maar op de eerste opnamedag kon ik al ontzettend met hem lachen. Hij neemt zijn werk enorm serieus en is heel professioneel.’’

Chantal Janzen noemt de manier waarop hoofdrolspeler Maassen zijn rol invult ‘heightened reality’. Dat moet ze even uitleggen. ‘’Hij dikt het karakter van zijn personage wat verder aan. In de film laat hij een meisje echt verdwijnen. Als jou dat in het echt overkomt, word je gek en bel je de politie.’’

‘’Maar hij gelooft dat hij haar weg heeft getoverd en haar terug kan halen. Als kijker ga je mee in zijn goede bedoelingen.’’

De goedlachse actrice speelt in deze film opnieuw een tamelijk brave rol, na de kleuterjuf in Alles is Liefde, de bezorgde moeder-in-spé in De Hel van '63 en de stem van plattelandsvrouw Isabel Green in Nanny McPhee2 .

Wanneer zien we de 31-jarige toneelspeelster eens in de huid kruipen van een sexy valse vamp? ‘’In 2004 speelde ik als Annet in de Dominee een naaktscène. Dat was geen lieverdje. En ook de naakt scene was heftig. Maar de laatste jaren krijg ik inderdaad vaak de moederrollen. Dat komt misschien omdat ik zelf ook moeder ben geworden. Ik ben inmiddels op een leeftijd dat ik niet meer de rol van een 16-jarig meisje kan invullen.’’

Een kleine kanttekening bij de opsomming wil ze nog wel maken. ‘’In Alles is Liefde, waarin ik een affaire heb met een getrouwde man, ben ik natuurlijk niet heel aardig.’’

Als we Chantal Janzen de keuze tussen musical en film voorleggen, hoeft ze niet lang te twijfelen. ‘’Theater is mijn eerste liefde. In de musicalwereld kan ik alles doen wat ik leuk vind: acteren, dansen en zingen. Film is veel confronterender. Dat voelt iets bloter, je kunt je niet verschuilen. Maar gelukkig hoef ik die keuze niet te maken.’’

Naast Chantal Janzen en Maassen spelen onder anderen ook Caroline de Bruijn en Daan Schuurmans mee in de familiefilm. Marco Borsato zingt de titelsong.

De film beleefde zondag 21 november de première in het Muziektheater in Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten