dinsdag 21 januari 2014

Chantal Janzen presenteert Beatrix bedankfeest show


Chantal Janzen presenteert Beatrix bedankfeest show

Chantal Janzen gaat voor de NOS een speciale uitzending over Beatrix presenteren.

Dat vertelt de RTL-presentatrice in RTL Late Night.

Chantal neemt de presentatie van de speciale dankbetuiging die het Nationaal Comité Inhuldiging op 1 februari 2014 organiseert op zich. Eerder werd al bekend dat de blondine op die avond ook een danklied voor prinses Beatrix zal zingen.

De avond, die in Ahoy zal plaatsvinden, wordt georganiseerd om onze voormalige vorstin te bedanken voor haar 33-jarig koningschap.

RTL 4 leent Chantal Janzen uit aan Nederland 1

Chantal Janzen gaat het grootse tv-bedankfeest Beatrix met Hart en Ziel presenteren op Nederland 1. Daarvoor heeft ze toestemming gekregen van haar werkgever RTL 4. Dat onthulde de populaire en talentvolle presentatrice gisterenavond laat in RTL Late Night. Janzen is er enorm blij mee. “Je wordt ervoor gevraagd en dan moet je langs allerlei kanalen en het belangrijkste kanaal is natuurlijk RTL 4. Ik heb het aan Erland Galjaard voorgelegd. Zijn eerste reactie was: ‘Nee, eigenlijk niet’“, aldus de tv-ster.

Galjaard zag het helemaal niet zitten. “Hij zei: ‘Je kiest voor de commerciële omroep, daar ben je blij mee en dat is een commitment. Dat is een beetje gek op zaterdagavond prime time. Daar gaan mensen naar kijken en we zijn een commerciële omroep. Dat gaat kijkers wegsnoepen.’ En terecht.”

Toen gaf Chantal Janzen aan het niet te zullen doen. “Ik was daar niet oké mee, maar ik respecteer dat wel. Het is een commitment. Toen kwam Erland ook ten gehore dat het een verzoek was van bepaalde mensen en ik ben er heel erg blij mee dat hij toch zei: ‘Eigenlijk kan ik haar dit niet ontnemen.‘”

Chantal Janzen kan zich goed voorstellen dat prinses Beatrix haar zelf heeft uitgekozen. “Alles gaat langs haar. Ik kan me voorstellen dat er een shortlist is gemaakt. Ze moet natuurlijk ook zeggen wat ze leuk vindt. Of ze nou heeft gezegd: ‘Dat moet die doen!’ Dat weet ik niet.”

Ze twijfelde wel even. “Mijn eerste ding was ook zeker: ‘Ze hebben zo veel leuke, goede mensen bij de Publieke Omroep die het zouden kunnen doen.’ Dan dek je je meteen in alsof je een groot cadeau krijgt. Van: dat kan ik niet aan nemen.”

“Het is ook heel bijzonder. Ik ben er super blij mee.“

Chantal Janzen en Martijn Fischer bijna naakt tijdens Musical Awards

Chantal Janzen en Martijn Fischer zijn maar wat blij dat ze beiden een Musical Award wonnen, want anders hadden ze hun sexy blote borsten en andere lichaamsdelen aan de aanwezigen moeten showen, zo was de afspraak.

RTL leent Chantal Janzen uit aan NOS voor bedankfeest Beatrix

Chantal Janzen neemt de presentatie op zich van het bedankfeest voor prinses Beatrix, dat op 1 februari plaatsvindt in Ahoy. Het feest wordt live uitgezonden op Nederland 1 en dat betekent dat RTL zijn presentatrice een avondje uitleent aan de NOS, zo verklapt Chantal in RTL Late Night.

“Je dekt je meteen in. Als je een groot cadeau krijgt, denk je ‘dat kan ik niet aannemen’”, vertelt ze. “Ze hebben zoveel leuke mensen bij de publieke omroep.”

Chantal Janzen is met het verzoek eerst langs programmadirecteur Erland Galjaard gegaan, die in eerste instantie nee zei. Het presenteren van een grote show op zaterdagavond Nederland 1 zou te concurrerend zijn. Het feit dat het verzoek voor Chantal vanuit koninklijke kringen kwam, heeft hem toch doen zwichten.

Het programma bestaat uit muziek en dans en is samengesteld door Bart Schneemann, hoboïst en artistiek leider van het Nederlands Blazers Ensemble. Gewone en bekende Nederlanders brengen op deze avond in Ahoy bijzondere muzikale odes aan de voormalig koningin Beatrix.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten