maandag 25 oktober 2010

Chantal Janzen presentatrice van het Gouden Televizier-Ring Gala 2010


Chantal Janzen presentatrice van het Gouden Televizier-Ring Gala 2010!

Vrijdagavond 22 oktober was het tijd voor de 45e editie van de Gouden Televizier-Ring. Presentatrice Chantal Janzen mocht alweer voor de derde keer de avond leiden in het Amsterdams Carré.

De zaal zat vol met BN'ers en andere belangrijke televisiebobo's. De genomineerden voor de Gouden Televizier-Ring waren De TV Kantine, Ik Hou van Holland en Wie is de Mol?. Maar naast de Ring werden er ook nog prijzen uitgereikt voor beste kinderprogramma, beste aanstormend talent en beste persoonlijkheid voor de mannen en de vrouwen.

De avond werd geopend door Jim en Jamai, bekend van Idols 1 uit 2002, met een ode aan de genomineerden. Volgens presentatrice Chantal Janzen werd het een avond vol met internationale sterren en namen als Lady Gaga en Oprah Winfrey deden de ronde.

Helaas bleek Oprah Winfrey een fake te zijn en was het niet Lady Gaga, maar Glennis Grace (van het Songfestival), Erik van der Hoff en de gekke Chinees uit Ik Hou van Holland. Het doek gaat open en Sieneke verschijnt met haar orgel. Fantastisch! Maar snel verder met Chantal Janzen naar de orde van de avond: de prijzen.

In de categorie Zilveren Televizier-Ster Vrouw krijgt Yvon Jaspers de prijs overhandigt van Ruben Nicolai, die vorig jaar de Zilveren Televizier-Ster Man won. Yvon Jaspers kreeg de meeste stemmen, boven Irene Moors en Linda de Mol. In haar speech bedankt ze vooral de mensen uit Over Mijn Lijk, waarmee ze nog een paar minuten voor hun dood een gesprek mee had voor het programma. Het was alweer de vierde keer dat Yvon Jaspers de prijs won.

Bij de mannen is het een andere verhaal. Daar won Jeroen van Koningsbrugge de prestigieuze prijs, terwijl hij nog nooit genomineerd was voor de categorie. Hij versloeg Joris Linssen en Matthijs van Nieuwkerk en kreeg de prijs uit handen van eerdere winnaar Yvon Jaspers.

De prijs voor best Aanstormend Talent ging tussen René van der Gijp, Jan Kooijman en Jan Smit. GTST-acteur Jan Kooijman ging uiteindelijk met de prijs ervan door, tot grote vreugde van Johan Derksen, VI-collega van René van der Gijp. Kooijman ontving zijn prijs uit handen van collega Lieke van Lexmond.

De award voor het Beste Kinderprogramma werd uitgereikt door Plien van Bennekom en Bianca Krijgsman. Zij kropen voor het Gala nog één keer in de huid van Irma en Ingrid van het voormalige kinderprogramma Zaai. Irma en Ingrid reikten de prijs uit aan Hakim en Tante Sien van het programma Sesamstraat.

Dan ging Chantal Janzen naar de prijs waar het eigenlijk allemaal om draait, de Gouden Televizier-Ring. Bij de eerste tussenstand stond het AVRO-programma Wie is de Mol? ruim aan kop met 61%, maar een half uur later was dat helemaal teruggedraaid tot een miniem verschil tussen De TV-Kantine en Wie is de Mol?.

Komiek André van Duin stal de avond door de genomineerden minutenlang in spanning te laten en door zelfs nog een keer de envelop neer te leggen om te kunnen genieten van het moment dat hij iets wist, wat niemand verder wist.

Uiteindelijk maakte André de winnaar bekend en mochten Carlo Boszhard en Irene Moors van De TV-Kantine de Gouden Televizier-Ring ophalen. Het verschil tussen De TV-Kantine en Wie is de Mol? was slechts 1%.

Irene Moors is in de collectie van menig Nederlands couturier gedoken voor een jurk, maar dat viel tegen. De lange presentatrice zocht een outfit om vrijdag te dragen naar het Televizier Ring Gala.

Haar Hollandse figuur en borsten zijn echter niet geschikt voor de petieterige couturemaatjes.

Irene Moors moest goed voor de dag komen, want de kans dat ze in de spotlight komt te staan is groot. De TV Kantine is namelijk genomineerd voor de Gouden Televizier Ring.

"Ik ben bij alle bekende couturiers van Nederland langs geweest. En we weten het nu zeker: ik heb niet het maatje topmodel", zegt de presentatrice in De Telegraaf. "Van alle jurken die ik mocht lenen, bleef de rits openstaan."

"Mijn borsten zijn gewoon te prominent. En ik ben te lang", verklaart Moors. "Ik heb Patricia Paay op mijn knieën moeten spelen. Enfin, er is nu iets fabeltastisch glitterigs voor me gemaakt."

Carlo Boszhard en Irene Moors hebben met hun hilarische TV Kantine de Televizier Ring gewonnen.

Carlo en Irene waren werkelijk buiten zinnen na het horen van hun winst in de show gepresenteerd door Chantal Janzen.

Irene: "Wat een mooie bekroning van 20 jaar samenwerking. Het is werkelijk ongelooflijk."

Carlo: "Het is inderdaad een bekroning. We houden echt van elkaar. Matthijs van Nieuwkerk zei me dat dit de mooiste avond van ons leven zou worden, dit zullen we inderdaad nooit meer vergeten. Wij hebben met een heel klein team dit programma gemaakt. Zij verdienen ook een applaus."

Carlo, vriend van Chantal Janzen, besluit: "Ik wil nog iemand bedanken, de liefde van mijn leven: Herald."

Vrijdag wonnen Irene Moors en Carlo Boszhard de Gouden Televizierring voor hun programma De TV-Kantine. Bij Radio 538 vertelt ze dolblij te zijn met de winst.

Het duo heeft het winnen van de prestigieuze prijs goed gevierd in hun programma Life 4 You. “Het was een grote feeststemming. We hadden de Ring en champagne. De sfeer zat er goed in. Het leuke is dat we gewoon in het boek van de tv-geschiedenis staan. Dat vind ik geweldig. We moeten de Ring delen. Carlo nam hem vrijdag mee en ik heb hem nu even thuis," vertelt de sexy blondine.

Irene Moors had niet verwacht de prijs in het gala van Chantal Janzen mee naar huis te nemen. Hun concurrentie waren de goedbekeken televisieprogramma's Ik Hou Van Holland en Wie Is De Mol?. “Het was echt super spannend. Ik had me volkomen neergelegd bij het verlies. Op de één of andere manier voel ik altijd alles aankomen, maar nu voelde ik niets. Als je het dan hoort, is dat zo’n raar moment. Echt bizar. Het is geweldig om die prijs te winnen. Je bent zestien keer tegelijk jarig op één moment en je krijgt ook nog een kind. Ik wist niet wat er gebeurde," aldus de dolgelukkige Irene.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten