dinsdag 8 december 2009

Chantal Janzen roept op te stemmen voor de Ster Gouden Loeki 2009


Op vrijdag 18 december kiest het Nederlandse publiek al voor de 15e keer voor de beste, leukste of meest bijzondere televisiecommercial van het jaar. Het wordt daarom een extra feestelijke awardshow waarin AVRO-presentatrice Chantal Janzen de kijker laat meegenieten van 15 jaar reclame. Het programma zit vol met bijzondere hedendaagse binnen- én buitenlandse commercials.

De uitreiking van deze felbegeerde publieksprijs is live te zien op
Nederland 1 om 20:30 uur.

Iedere maand houdt Ster een verkiezing. De eerste drie van elke maand gaan door naar de eindverkiezing in december, gepresenteerd door Chantal Janzen in een grote Live show. Uiteindelijk wint één commercial de felbegeerde Ster Gouden Loeki. Hoe deze verkiezing tot stand komt kun je hieronder lezen.

Ieder maand ontvangt de redactie van Ster een overzicht van alle commercials die de twee maanden ervoor voor het eerst op televisie zijn uitgezonden. Het maakt hierbij niet uit of de commercial alleen op de Publieke Omroep was te zien. Ook commercials die op de commerciële zenders worden uitgezonden, dingen mee naar de Ster Gouden Loeki.

Iedere maand houdt onderzoeksbureau Intomart GFK een online onderzoek onder een representatieve groep van de Nederlandse bevolking. In dit online onderzoek geeft de respondent aan welke van de commercials hen het meest aanspreekt. Hieruit volgt uiteindelijk een top 10.

Ster plaatst de top 10 die uit het Intomart GFK onderzoek naar voren komt op www.stergoudenloeki.nl

Uit deze top 10 kan iedereen zijn of haar drie favoriete commercials kiezen. De drie commercials die de meeste stemmen krijgen, gaan door naar de jaarverkiezing. De maandelijkse verkiezingen zijn van december tot en met november.

Iedere maand gaat de top 3 van de maandelijkse verkiezing door naar de halve finale. Dit betekent dat in de halve finale 36 commercials kans maken op de titel ‘Ster Gouden Loeki’.
Tijdens de halve finale in december kunnen mensen online stemmen op de commercials.

In de spetterende live- uitzending met Chantal Janzen maakt Ster de uiteindelijke top 5 bekend. Deze reclames strijden in de finale om de Ster Gouden Loeki. Heel Nederland kan tijdens deze uitzending via telefoon of sms op zijn of haar favoriete commercial stemmen.

Vanaf vandaag kan het Nederlands publiek stemmen op haar favoriete commercial van 2009. Het afgelopen jaar zijn 36 commercials genomineerd en het publiek bepaalt welke 5 commercials doorgaan naar de finale.

Tot 18 december kan daarvoor gestemd worden via stergoudenloeki.nl of m.ster.nl. Tijdens finale, op 18 december om 20:30 uur op Nederland 1, wordt via de telefoon en sms gestemd op de uiteindelijke winnaar.

De eerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 uitgereikt. De winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’(1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’(1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999) en Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’(2006), KPN ‘Goeiemoggel’(2007). In 2008 was SP met ‘Thuiszorg’ de grote winnaar.

Vrijdag 18 december om 20:30 uur is dus de uitreiking van de 15e Ster Gouden Loeki live te zien op Nederland 1, in een grote Live show met presentatrice Chantal Janzen. Jij bepaalt welke 5 televisiecommercials meestrijden in de finale en wie met deze felbegeerde prijs naar huis gaat.







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen